Van Saitama naar Hiroshima

25 november 2014 - Hiroshima, Japan

Zondags hebben we een rustige dag gehad. 's Ochtends heb ik geleerd hoe je sushi moet maken en 's middags hebben we een afscheidsfeest gehad.

De volgende ochtend zijn we met een aantal mensen van de Saitama club naar Tokyo gegaan met de trein, waar ze ons op de Shinkansen (zeer snelle trein) naar Hiroshima hebben gezet. Onze gastengezinnen stonden ons daar op te wachten. Natuurlijk kregen we die avond Okonomiyaki te eten. We moesten mee naar het restaurant waar het we te zien kregen hoe het klaargemaakt werd. Het smaakte ook heerlijk.

Vandaag zijn we met de Ferry naar Miyajima geweest. Dit is bekend om de rode poort die in het water staat. Helaas regende het vandaag, maar toch hebben we van het eiland en de bezienswaardigheden genoten.

1. Meredith Essed:
    25 november 2014
    Ik krijg zin in vakantie, het ziet er allemaal goed, lekker, gezellig en interessant uit.

Have fun!
  2. Gerrie van Osch:
    25 november 2014
    Geen last gehad van de aardbeving?
  3. Regine:
    25 november 2014
    Ja wij kennen de route.Zijn ook een paar dagen zowel in Hiroshima als op Miyajimaisland geweest Prachtig he.De apen bij de tempel op het eiland waren trouwens best agressief.Je moest je tas heel goed bij je houden .s'avonds was het heel leuk wandelen op dat elland Iedereen met die ongemakkelijke(voor ons)houten sandalen .J e gaat waarschijnlijk ook wel naar het museum in Hiroshima. Heel indrukwekkend Je hebt echt een heel bijzondere reis.Geniet ervan
  4. Regine:
    25 november 2014
    Ik vergeet nog te vragen of je overal nog die prachtige herfstkleuren hebt?
  5. Linda martens:
    27 november 2014
    Even een paar vragen beantwoorden.
    Het was soms wel druk in de trein, maar we hebben nog niet zo op elkaar gestaan als schoenlepels.
    Ik heb niets gemerkt van de aardbeving. Iemand anders van de club wel, maar het was daar niet zo erg. Het was ongeveer 100 km bij ons vandaan. De mensen hebben wel allemaal een waarschuwing op hun telefoon gekregen dat er een aardbeving zou komen.
    Ik heb geen apen bij de tempel gezien, ze schijnen verplaatst te zijn naar een ander deel van het eiland.