Van Matsuyama naar Kyoto

1 december 2014 - Kyoto, Japan

De laatste dag in Matsuyama ben ik met mijn gastvrouw en haar dochter en een andere gastvrouw, haar vriendin met haar zonen en met een Belgisch echtpaar op stap geweest. 's Ochtends zijn we naar een keramiek fabriek geweest, waar we zelf ook een voorwerp konden beschilderen. Ik heb een soeplepel beschilderd, die daarna nog gebakken moest worden en geglazuurd. Over een week of drie is dit dan klaar en het zal naar mij opgestuurd worden. Ik ben benieuwd naar het resultaat. De zwarte verf wordt bij het eindresultaat blauw.

Hierna zijn we gaan lunchen in een park. 's Middags zijn we naar naar Matsuyama terug gegaan, waar we een bijzondere klok hebben bekeken, waar elk hele uur figuren tevoorschijn komen. Na met onze voeten in het warme water van de hot springs gezeten te hebben, zijn we naar een muziekleraar gegaan van de zoon van de andere gastvrouw, die een Japans snaarinstrument bespeeld. We kregen hier een kort concert en de dochter van mijn gastvrouw mocht dit instrument ook proberen te bespelen. Ik kreeg ook een Japanse fluit in mijn handen, waar ik ook op moest gaan spelen. 's Avonds hebben we bij mijn gastgezin heerlijk gegeten.

Zondags zijn we met de trein naar Kyoto gegaan en zo'n 5 uur later werden we op het station verwelkomd door de president van de club uit Nara. Hij heeft ons naar het hotel gebracht, wat maar goed was, want zelf hadden we dit niet zo makkelijk gevonden. 's Avonds zijn we met taxi's naar het Gion corner theater geweest, waar we diverse Japanse tradities en cultuur hebben gezien.

Vandaag zijn we naar Nara gegaan, waar een aantal leden van de Nara club ons rond hebben geleid. Helaas regende het 's ochtends, maar gelukkig klaarde het 's middags weer op, wat bijzonder mooie luchten gaf. We hebben hier o.a. een hele grote Boeda gezien en een pagode.

1. Regine:
    1 december 2014
    Je hebt wel een heel bijzondere reis ! geweldig .Ik loop zo met je mee door Nara en Kyoto.Beide plaatsen zouden we zo willen wonen