De laatste dagen

5 december 2014 - Kyoto, Japan

Wat is de tijd snel gegaan! We zijn alweer in Tokyo en gaan morgen terug naar huis.

Afgelopen woensdag was een dag met mooi zonnig weer. Vier leden van de Nara club zijn ons op komen halen en hebben ons meegenomen naar het Fushimi Inari Taisha. Wat was dit indrukwekkend en prachtig. We hebben hier veel gelopen, maar zijn niet helemaal naar boven geweest. Het laatste gedeelte zou erg stijl moeten zijn. Bij deze shrine zijn duizenden torri (toegangspoorten).

Na de lunch zijn we naar Nijo kasteel gegaan. Hier zijn we het Ninomaru paleis gaan bezichtigen en de tuinen. Hierna zijn we nog naar de Nishiki markt geweest in het centrum van Kyoto, waar veel restauranthouders o.a. vis en groenten kopen. Helaas waren we daar nogal laat in de middag, zodat veel kraampjes al gesloten waren. Daarom zijn Gerard, Sylvia en ik er de volgende dag naar terug gegaan. Die dag was onze vrije dag en we hebben dan ook rustig aan gedaan. Het regende alleen weer, maar gelukkig bestaan er paraplu's. Vanaf de markt zijn we naar het station van Kyoto gelopen, waar we nog diverse winkels hebben bekeken. Bij dit station zijn een aantal winkelcentra en ook veel hotels. Vanuit de lift van ons hotel konden we de top van Kyoto tower zien, die natuurlijk 's avonds verlicht was. In het winkelcentrum aan de kant van Kyoto tower was duidelijk te zien dat Kerst in aantocht is. De trappen werden verlicht met diverse figuren, die steeds veranderden en er stond een grote kerstboom.

Vanochtend hebben we de Shinkansen naar Tokyo genomen, waarna we met taxi's naar het hotel zijn gegaan. 's Middags hebben we wat in de buurt rondgelopen en zijn we naar Tokyo tower gegaan. Aangezien het alweer later op de dag was, werd deze toren alweer verlicht en werd de kerstversiering buiten steeds mooier. Nu een rustige avond, want morgen moeten we vroeg naar het vliegveld.

1. Anneke:
    9 december 2014
    Nou zeker snel gegaan.
    Ging met onze vakantie onderwijl ook al zo.
    Zie en hoor je wel als je weer veilig thuis bent.

Doei doei