Van Hiroshima naar Matsuyama

29 november 2014 - Matsuyama, Japan

Woensdag ochtend zijn we in Hiroshima naar Peace Memorial Parc geweest, waar we de beelden hebben gezien van het effect van de atoombom in 1945.

Ook hebben we slingers van origami kraanvogels opgehangen bij het monument voor de kinderen.

Later die middag hebben we de trein genomen naar Matsuyama, waar we welkom werden geheten door de mensen van de Ehime club.

Donderdag zijn we o.a. naar het museum voor kunst geweest, waar we in de kelder (opslagruimte van het museum) schilderijen hebben gezien van de grootvader van HiRo, de Japanse vrouw die in Brussel woont. Heel bijzonder om op zo'n plek in een museum te komen. 's Midaags zijn we naar het kasteel van Matsuyama geweest en 's avonds tijdens het eten werden we officieel door de Ehime club welkom geheten.

Gisteren zijn we naar 3 eilanden gegaan, over 3 bruggen, waar we een boottochtje hebben gemaakt bij de langste brug van de drie en waar we diverse draaikolken te zien kregen. Ook hebben we een zeer oude boom gezien van 2600 jaar oud.

1. Kees en loes:
    29 november 2014
    ziet er allemaal weer fantastisch uit!
  2. Anneke:
    30 november 2014
    Hoi Linda, heb nou pas je reisverhalen kunnen lezen. We zijn net terug uit Gran Canaria en mijn tablet vertikte het in het hotel omdat de beveiliging van het netwerk niet goed genoeg was. Begrijp dat je het daar goed hebt en de reis de moeite waard is.
    Zit er ook al bijna op toch?